به گزارش عصر همدان؛ رشد وسائل نقلیه، در گذشته به کندی صورت گرفته وساختار زیربنایی حمل و نقل آن زمان نیز هم توان رویارویی آن را داشت. امروزه رشد شهرهای بزرگ و به تبع آن رشد تعداد وسایل نقلیه، مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد نموده است.
تراکم ترافیک و تبعات آن، آلودگی و بخصوص تصادفات عمده معضلات حل نشده ترافیک در اکثر کشورهای جهان است. حال یکی از چالشهای پیش روی کلانشهرها، مسئله افزایش وسایل نقلیه و ناهمگامی و معضلات معابر و خیابانها در شبکه حمل و نقل شهری است.
عریض نبودن خیابانها، نبود پارکینگ عمومی برای هتلها، تراکم بالای شهری و … ترافیک سنگین شهری را ایجاد کرده که معضلات زیاد و جبران ناپذیری را بههمراه داشته است.
به بیان دیگر، ترافیک یک مسئله سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که فرد فرد افراد جامعه، علیالخصوص مسئولین شهری بایستی درجهت حل و بهبود روند آن گام برادرند.
در بسیاری از موارد، تلاش مسئولین شهری، توسعه معابر شهری برای بهبود وضعیت ترافیک شهری است. یکی از محورهای غربی شهر همدان، محدوده میدانبار تا میدان مدرس بوده که این قسمت از شهر، یکی از ورودیهای مهم شهر بوده و در اکثر ایام و ساعات شبانهروز، شاهد ترافیکهای سنگین و آزار دهندهای است که معضلات عدیدهای را برای شهروندان ایجاد کرده است.
در این راستا خبرنگار عصر همدان گفتگویی را با وحید علیضمیر، معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان، داشته است.
علیضمیر با بیان اینکه در راستای حل مشکلات ترافیکی در این قسمت از شهر، احداث تقاطع غیر همسطح در میدان مدرس در حال اجراست، عنوان کرد: احداث پل در خیایان رجایی مصوب است و راهکار اجرای آن توسط مشاورین در حال بررسی است.
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان گفت: طرح تقاطع غیر همسطح این محدود بررسی شده ودر این خصوص با شرکتهای خدماترسان آب، برق و گاز جلساتی را برگزار کردهایم.
وی با اشاره به حفاری مسیرهای عرضی این محور، تصریح کرد: مسیر شبکه تاسیسات زیرزمینی، پیشبینی شده است.
علیضمیر در خصوص تاخیر در اجرای این پروژه، تاکید کرد: هنوز مشاور برای گزینههای زیر گذر و روگذر در این محدود، در حال مطالعه است. معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان افزود: با شرایطی که در اینجا حکمفرماست، اصرار ما بر اجرای زیرگذر است.
وی ادامه داد: با مشخص شدن این طرح و تاسیسات زیر زمینی که روی انتخاب غیر همسطح، اثر گذار است، اینجا جزء پروژههایی است که امسال شروع عملیات اجرایی را خواهیم داشت.
علی ضمیر در پایان یادآور شد: اگر پیشنهاد تقاطع غیر همسطح مورد قبول واقع شود، قطعاً این مسیر نیز بزودی ساماندهی خواهد شد.
انتهای پیام/ سا
