وحید علیضمیر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه با کمک و همیاری مدیریت شهری ۴۰ دستگاه اتوبوس و چهار دستگاه ون به سیستم حمل و نقل و ناوگان عمومی اضافه شده است، گفت: در شهرداری همدان سابقه نداشته که این تعداد اتوبوس وارد شهر و شبکه حمل و نقل عمومی شود.
وی با اشاره به اینکه بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ دستگاه اتوبوس در شهر همدان داشتیم که تعدادی از آنها متعلق به بخش خصوصی بود، افزود: تعدادی از این اتوبوسها که متعلق به ناوگان حمل و نقل است از نظر عمر قابل قبول نبود.
معاون فنی و امور زیربنایی خدمات شهری شهرداری همدان ادامه داد: این موضوع که تعداد ۴۰ دستگاه اتوبوس به صورت یکجا وارد شبکه حمل و نقل شود امتیاز بزرگی است و در طرح جامع ترافیک، وسیله غالب اتوبوس است بنابراین لازم بود که این تعداد اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شود.
علیضمیر با بیان اینکه فرسوده بودن اتوبوسها و ظاهر غیرقابل قبول آنها باعث میشد علاوه بر پایین آمدن کیفیت سفر، سیما و منظر شهر برهم ریخته به نظر برسد، گفت: ایجاد مشکلات زیست محیطی از دیگر آسیبهای ناوگان فرسوده بود.
وی با اشاره به اینکه از طرف دیگر تعداد کم ناوگان باعث افزایش فاصله حرکت میشد، عنوان کرد: حدود ۴۰ دقیقه زمان نیاز بود تا اتوبوس بعدی حرکت کند و همین موضوعات موجب نارضایتی شهروندان و عدم استقبال آنها از ناوگان حمل و نقل عمومی میشد.
معاون فنی و امور زیربنایی خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: واضح است که با افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی کیفیت حمل و نقل افزایش پیدا کرده، در نتیجه بیشتر مردم ترغیب میشوند تا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند و بار ترافیکی در شهر نیز کاهش یابد.
علیضمیر تأکید کرد: در بحث ساماندهی تاکسیها نیز به صورت ویژه تلاش میشود تا در سال آینده اتفاقات خوبی در این زمینه رقم بخورد.
وی در پاسخ به اینکه آیا برنامهای برای خرید اتوبوس برقی وجود دارد یا خیر، گفت: در حال حاضر نوع سوخت اتوبوسها گازوئیلی است اما برای اتوبوس برقی هم در آینده برنامههایی داریم که این موضوع نیازمند زیرساختهای اولیه است.
معاون فنی و امور زیربنایی خدمات شهری شهرداری همدان در پایان گفت: اتوبوسها از نظر استانداردهای کیفی و همچنین استاندارهای محیط زیستی دارای شاخصههای مدنظر هستند.
انتهای خبر/ سع
